onsdag 21 januari 2009

Sjalnål


Idag köpte jag mig en sjalnål till min sjal. Ibland känner man ju att man inte vill knyta sjalen utan använda sig utav en sjalnål. Den köpte jag på Upplings i Västerås. Testade några olika sjalnålar men de flesta var för grova. I botten på korgen fann vi till sist den här. Jag tycker den är fin och passar bra till sjalen. Men jag tyckte att de var ganska så dyra. 89 kronor kostade den. Fast å andra sidan så har jag inget att jämföra med då det är den första jag köpt. Kanske man kan tillverka egna? Tips mottages gärna.

Pulsvärmarna är ännu inte färdiga men vilken dag som helst hoppas jag de blir klara. Men det blir ju så när det är vanliga arbetsdagar. Inte lika mycket fritid då som på lediga dagar.

När jag är klar med stickningen så ska jag lägga lite energi på att försöka mig på att göra en vinprovarväska. Min granne har frågat om jag har lust att sy en. Det ska bli en spännande utmaning att försöka skapa ett eget mönster och sy den. Men vi har inte sagt något datum då den ska vara färdig som tur är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar