torsdag 29 januari 2009

Jag har stickat en liten sjal. Å då menar att jag att den blev mindre än det var tänkt. Så jag tog och började på en ny. Den lilla har min dotter paxat såtillvida ullen slutar stickas efter ett besök i frysen. Om det fungerar eller ej vet jag inte men det är ju i alla fall värt att testa. Den får åka in i frysen efter att jag tvättat den.

Igår så satt jag vid min symaskin ett tag. Håller på och pular och testar att sy en liten handväska med dragkedja. Inte alla gånger jag är överens med dragkedjor. Vet inte riktigt vad det beror på. Den verkar i alla fall ta form så som jag tänkt mig. Hoppas genom den få inspiration till grannens väska. Måste inhandla dragkedja samt ett spänne att justera axelremen med.

Satt idag och bläddrade i den nya pandurokatalogen. Så mycket fint och kul det finns att göra. Det är bara fantasin som sätter gränserna, eller är det tiden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar