söndag 11 januari 2009

Grytlapp


Har sytt mig en liten grytlapp med lappteknik. Det blev små små rutor i diverse tyger. De små rutorna är färdigsydda 1,5cm :) Den var rolig att sy. Jag quiltade över det hela med melerad tråd som gav en fin effekt tycker jag. På baksidan av grytlappen gjorde jag som en ficka att sticka in handen i. Då slipper man förhoppningsvis bränna sig på handen. Som värmeisolerare har jag använt dubbla lager av frottehandduk.

Sjalen går det framåt med men varven börjar kännas sega nu. Jag är uppe i 357 maskor per varv nu. Men det är bara att ligga i så blir den säkert klar om två eller tre veckor :) Antagligen så kommer det sedan att gå i ett nafs att sticka mössan och pulsvärmarna. Men först så får jag då ligga i med stickningen av den trekantiga sjalen. På sista varven kommer jag vara uppe i 447 maskor, hua. Det går i alla fall mycket bra att sticka på rundstickan. När jag stickar på den så är det också mycket lättare att ha stickningen med mig.

2 kommentarer:

  1. Jätte fina!
    Är lite inne på att göra ett lapptäke jag med, fast ett överkast. Ska väl komma igång så småninom:)
    Trevlig kväll.

    Sara

    SvaraRadera