torsdag 15 januari 2009

Handarbetstidningar

Ja ibland blir man förvånad över telefonsamtal. Härom dagen så ringde de från Allt om handarbete och erbjöd mig två tidningar för endast 49:- och frågade om det var okej att de skickar dem till mig. Vadå okej om de skickar dem? Jag avslutade min prenumeration där 2007 för att jag kände att jag inte anävnde mig utav mönstren i deras tidning. Jag har trots allt prenumererat på den sedan 90-talet. Tjejen som ringde blev väldigt förvånad när jag sa att jag inte alls ville att de skulle skicka några tidningar till mig. Tidningen passar säkert jättemånga som handarbetar men jag kände efter många år att jag ville ha en ann tidning.

Jag har ju trots allt anmält mig till Nix. Det skyddar dock inte från att företag där jag är/varit kund kan ringa mig. Dem jag varit kund hos tidigare kan jag iaf be att ta bort mig från deras register då jag har anmält mig till Nix. Men ack vad skönt det är att slippa dessa säljare. Vill jag köpa något så gör jag helst det utan att någon ringer på min fria tid och vill att jag ska köpa en ditten en datten. Jag förstår att de bara vill göra sitt jobb men det hindrar inte mig från att vilja avstå från säljarsamtal via telefonen.

Den handarbetstidning jag idag istället prenumererar på är Ottobre. Den gillar jag skarpt. Använder dessa mönster titt som tätt.

Jag har även börjat köpa Quiltemagasinet. Fina mönster och mycket inspirerande. Får se om jag kommer fortsätta köpa den. Har inte riktigt bestämt mig ännu.

Man behöver ju plats för alla dessa tidningar också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar