lördag 17 januari 2009

Sjalen är äntligen färdig


Ja så blev då sjalen äntligen klar idag. Har spenderat nästan all ledig tid till att sticka. Det blev gansta trögt mot slutet när jag stickade och varje varv var 417 maskor. Men kunde ändå se slutet av det hela vilket motiverade mig. Måtten enligt beskrivningen stämmer väl inte helt med mitt slutresultat. Den skulle bli 150 cm x 80 cm. Mitt färdiga mått på sjalen blev ca 190cm x 85cm. Nu är den i alla fall blockad och klar och jag känner mig både nöjd och stolt. Tror att det är det största jag någonsin stickat. Är imponerad av alla som stickar vackra tröjor för hand. Kanske jag ger mig på det någon gång i framtiden, vem vet. Tyvärr är färgen inte lätt att återge på bild.


Jag började idag sticka på mössan i samma garn som halsduken. Känns redan nu som om den kommer att bli klar i ett nafs. Bara hoppas mina axlar och händer håller med. Jag var bra öm i mina fingra igårkväll när jag suttit och stickat i nästan åtta-tio timmar i sträck.

2 kommentarer:

  1. Vad bra det blev! Förstår att det tog lång tid att sticka den, men reslutat blev hur bra som helst!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket. Jag blev nöjd med den jag med :)

    SvaraRadera