onsdag 3 december 2008

Sockarna färdiga



Så har jag då fått klart barnsockarna. Måste köpa hem lite sockgarn. Dessa är stickade i Falks babygarn Krabat, tårna som är i avvikande färg har jag stickat i Garnstudios garn Fabel. Så tårna blir i alla fall varma ;) Mönstret jag stickade efter hittade jag i boken "Stora boken om handarbete" utgiven av ICA-förlaget 1978, fyndad på loppis för ett par tior. Loppis är bra ställe att fynda handarbetsböcker på tycker jag.

Visst går vissa mönster och modeller lite ur tiden men mycket kan man ändra med färger och små ändringar.

Nu återstår det sista, att se om sockarna passar. Jag får gå och lämna över dem någon dag så jag får veta om de vart rätt storlek. Lite kul att komma och överraska med ett par sockar eller något annat kul ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar