tisdag 30 december 2008

Barntröja och golvkudde


Av barnsvettistyget jag fick i julklapp har jag sytt en barntröja till min brorson. Tröjan är sydd i storlek 100. Mönstret jag använt mig utav är Multisnit mönster 5.15 som jag köpt från MG-Tyger på syfestivalen 2007. Ett trevligt och mycket användbart mönster. Passar att sy kläder både i stumma och elastiska tyger. Sedan kan man dekorera kläderna hur man vill och på så sätt förändra dem en hel del. Eller förändra stilen med muddar, breda eller smala efter smak och tycke. Det är ett av mina favoritmönster.



Jag har även varit iväg en sväng i söndags till Rockhammar och fyndat gröna tyger. Tyget på våra fåtöljer i vardagsrummet har sett bättre dagar. De har blivit blekta av solen och fått en del fläckar som inte riktigt vill gå bort i tvätten. De ser helt enkelt trötta ut. Så till dessa har jag köpt ett grönt tyg som jag ska sy nya överdrag åt fåtöljerna. Köpte även ett häftigt ljusgrönt tyg med silversnodd på som jag ska sy kuddöverdrag utav. Å så ett vadderat tyg till golvkudden, även detta i grönt. Golvkudden är redan färdig men fåtöljerna får vänta tills jag får tid att sy överdragen. Fodralet till golvkudden ha jag sytt som ett örngott med omlottstängning mitt på kuddens undersida. Ett kardborreband sydde jag i så öppningen inte glipar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar