torsdag 25 december 2008

Julklapp


Till en pysselfia som mig, vad kan då vara bättre än tyger och garn? Denna härliga julklapp fick jag i ett paket på julafton. Får se vad jag ska hitta på att sy av tygerna. Jag har ju en de ufon som ligger och kanske kan quilttygerna passa till något av projekten. Jag har bland annat en kasse/väska som ligger och väntar på att färdigställas bara jag kommer på hur den ska se ut när den är färdig.

Vad jag ska hitta på med garnerna har jag ingen aning om men kommer säkert på något vad tiden lider. Kanske går även dessa garner att göra hjärtan och stjärnor utav?

Idag så ska vi iväg och äta julmat hos mina svärföräldrar. Kanske jag ska plocka ihop en liten ask med knäck som jag kokade i förrgår. Det blev microknäck. Mitt första försök att koka knäck i micron. Eller ja jag kokade två satser efter varandra då jag inte var riktigt snabb nog när jag gjorde den första. Det är hiskeligt svårt att få i halvstelnande knäck i knäckformar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar