måndag 29 december 2008

Luvsjal

Satt och hade lite långtråkigt och så kan ju inte livet vara. Så då satte jag mig vid symaskinen och sydde en luvsjal med lurv kring luvan och själva luvan/sjalen i svart fleece. Lurvet är brunskiftande med svarta prickar på. Blev faktiskt nöjd med resultatet :) Men klantig som jag är så har jag glömt ta en blid på den och den ligger inpackad i ett paket :/ Nåväl jag får väl ta och sy fler sådana kanske nu när jag sytt min första även om det vore kul att haft en bild på den. Hoppas att min frusne vän får användning för den.

I övrigt så har jag virkat slut på allt hjärtgarn. Kanske lägger jag undan hjärtana till nästa år. De som fick hjärtan och stjärnor i år har uppskattat dem.

En massa garner har inhandlats både på lokala garnbutiken och Lidl. Lidl hade paket med sockgarn som mönstrar sig när man stickar för billig peng. Iaf tycker jag att 200g garn för 70:- är bra pris :) På garnaffären köpte jag garnet fame från M&K. Fick även med mönster på sjal, pulsvärmare och mössa. Hmm.. när jag nu ska hinna med allt jag tänkt mig att sy, sticka och virka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar