lördag 6 december 2008

Garn


Hade hoppats på att mina virknålar jag beställt skulle hunnit fram till igår, men tyvärr får jag vänta några dagar till verkar det som. Hur som helst så var jag och köpte lite garn igår fredag. Köpte några nystan att sticka sockar av. Mitt favorit sockgarn Fabel från garnstudio. Lagom tunnt garn som ger smidiga sockar.

Det silvriga och röda garnet Drops cotton viscose har jag tänkt virka julhjärtan och snöflingor utav. Mönstret jag tänkt använda mig utav är från DROPS julpyssel. Så jag hoppas verkligen att virknålarna kommer snart så jag hinner virka lite innan julen är över.

Så jag fortsätter sitta på kvällarna framför tv:n och sticka tills virknålarna kommer tror jag :) Kanske blir det någon stund vid symaskinen om jag får tid och inspiration till något.

De lila sockarna passade precis på min lilla brorson. Han gillade dem skarpt. Kan man få bättre respons än så? En tvååring som vill ha på sig dem bums och inte vill ta av dem? Håller på med ett par till hans lillebror. De blir stickade i lite olika rester av Fabelgarn. Så det blir två helt olika sockar men varma och smidiga och kanske lättare att hålla ihop än ett par som är lika? För hemma hos mig bor strumpmonstret som tar alla lika strumpor och sockar och lämnar de udda kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar