måndag 22 februari 2016

Tumvantar Britta

Tumvantarna Britta är äntligen färdiga. Stickade i danska garnet Mayflower 1 class som består av 75% ull och 25% nylon. Det har en löpning på ca 210 meter på 50 gram. Mjukt och följsamt att sticka på trästickor. Tyvärr så är färgåtergivningen på bilden där man ser bägge vantarna rätt så dålig, se den  mindre bilden för en mer rättvis färgåtergivning. Nästa stickprojekt på min pendeltid på tåget är en mössa. Märta, vilken jag tidigare aldrig stickat. Alltid roligt med mönster man inte tidigare använt. Märta stickas i samma garn som dessa vantar stickats i. Jag tycker om att det är lite lyster i garnet. Alla olika ull-garner har sina fördelar.
Hemma så är det en jacka på gång, modell typ jeansjacka. Första försöket blev katastrof då jag använt fel sömsmån. Försök nummer två nu på gång. Lärde mig trots mina misstag det en hel del på sömnaden. Ju mer jag syr ju roligare är det då resultatet blir bättre och bättre, inte perfekt men för mig bra nog. Som med allt annat så blir man ju inte bra om man inte övar och övar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar