fredag 19 februari 2016

Trikåmössor

Efter en hel dag på mässan i Älvsjö så är det skönt att packa upp sina fynd och sitta en liten stund vid symaskinen. När jag köpte en bit tyg hos en försäljare på Syfestivalen så fick man med ett mössmönster. Resultatet är den kantiga mössan med fyrkanter på, inte speciellt snyggt enligt mig. Jag gjorde då istället ett eget mönster som då blev den rosa mössan.

Det var en trevlig mässa och jag är glad att jag valde att besöka den på fredagen istället för lördagen som jag brukar. Mycket folk men ändå så att man faktiskt kunde ta sig fram. Nästan allt som jag hade på min inköpslista blev inhandlat. Letade efter nonwoven mönsterpapper som jag tidigare köpt där men det var det ingen som hade den här gången. Hittar det förhoppningsvis på någon tygaffär innan det jag har kvar hemma tagit slut. Dagens fynd bestod bland annat av en stygnplåt och en stor skärmatta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar