söndag 5 april 2009

Tygkasse

Igår, lördag, så var jag och svärmor och besökte Syfestivalen i Kista. Det var mycket vackert att titta på och även en del blev inhandlat. Mitt allra första besök på syfestivalen sedan den flyttat från Sollentunna. Jag tyckte om upplägget på mässhallen och hur de satt upp montrarna. Men saknade någon sorts visning. Med det menar jag typ modevisning eller någon föreläsare. Minns att jag tyckte mycket om när Karin Mannerstål ett år visade hur man enkelt kunde sy en liten väska i filt. Sådana saker saknade jag på mässan. Nåväl jag är trots detta nöjd med vår heldag igår i Kista.


Denna vändbara kasse, med helt underbart tyg med katttryck på som dekor, är sydd av tyger jag köpt på syfestivalen. Mönstret till kassen hittade jag på denna Amerikanska websida. Jag gjorde bara lite små ändringar i mönstret. På kassens handtag och i kassens kant har jag sytt med melerad quilttråd.

1 kommentar: