tisdag 21 april 2009

Spetssjal

Så har jag då färdigställt min första spetsstickning av en sjal. Måste säga att den blev bra mycket längre än jag väntat mig. Sjalen är lindad två varv runt halsen. Kanske ska ta och repa upp ett par varv? Sjalen är stickad i garnet elegant från teete. Ett tunnt garn, 500m på 50g. Att blocka sjalen tyckte jag var svårt. Svårt att hålla kanterna raka. Mönstret på sjalen heter Branching out. För den som är sugen på att testa så finns mönstret att hitta här. Det var kul och spännande att pröva spetsstickning. Något jag varmt kan rekomendera om man vill testa något nytt.

2 kommentarer:

  1. Underbart vacker Monika!
    Jag var inne o tittade på mönster beskrivningen men jag förstod inte så mycket av den... o så var den på engelska=( Suck...hade varit kul att testa!
    Men jag får titta på dina vackra saker o ha dem som ögongodis =)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Den blev jättefin! Gör det något om den är lite längre än du tänkt dig då?

    SvaraRadera