fredag 17 april 2009

Reparation

Igår så lämnade jag in min kära symaskin för reparation. En fjäder som gått av på trådspännararmen. Bara hoppas att det går vägen när den ska bytas idag. Visst har jag andra maskiner att sy på men den är ju min absoluta favorit. Ibland funderar jag på hur just mitt liv skulle se ut om jag aldrig fick handarbeta. Tror att det skulle kännas rätt tomt. Antagligen skulle jag kanske då ha något annat intresse. Men för mig är det handarbete som gäller. Att med mina egna händer se något växa fram och faktiskt bli något. Hur givande som helst. Lika kul som att plantera lökar på hösten och sedan på våren få se hur de kommer upp ur jorden. Om då inte rådjuren hinner före på tulpanerna vill säga. Eller så är det konstrasten till mitt icke skapande arbete som gör att jag känner behov att skapa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar