måndag 10 november 2008

Julstrumpa

Jag är med i en swap där vi just har swapat julstrumpor. Min julstrumpa lades idag på brevlådan för att hitta sin väg ända till Perstorp.
Det blev ett idogt letande bland alla jultygerna. Jo det har blivit en del genom årens tygsamlande. För den som inte vet så är tygsamlande en härlig sport som ger energi och glädje för själen. Den som har mest tyg vinner ;)
Till sist så bestämde jag mig för två tyger som jag tyckte matchade. Modellen på strumpan hittade jag i boken "Jul med Tildas vänner". Många trevliga ideer i den boken faktiskt.
Huvudtyget jag valde blev ett med tomtar på, surprise ;) vilka jag quiltade runt. Det var som fyrkantiga rutor med tomtar i så det blev inte för många kringelikroker med symaskinen. Till foder valde jag ett små röd/naturvitrutigt tyg. Jag blev nöjd med julstrumpan och hoppas att min swapkompis blir det med. Tyvärr publicerar jag ingen bild nu då ingen bild ska publiceras förrän på torsdag. Så den som är nyfiken får återkomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar