måndag 24 november 2008

Blå halsduk



Köpte detta garn på garnbutiken här hemma på min ort innan den tyvärr stängde. Inte på grund av olönsamhet utan att affärsinnehavaren inte fick tid till annat än garnbutiken. Så efter noga övervägande så var familjen viktigast. Och vem tycker inte det? Nåväl där köpte jag detta garn av okänt märke och kvalitet då det saknade band med information när jag köpte garnet. Hade först tänkt sticka en mössa av detta effektgarn men efter lite övervägande så blir det istället en halsduk till min dotter. Det var hon som var med i affären och valde garnet :) Alltid kul att få sticka något åt min dotter i garn hon själv har valt. Återstår att se hur många kvällar vid TV:n som går åt att färdigställa den. Det här stickade jag igårkväll. Jag är lite orolig att garnet inte ska räcka till hela halsduken.

När jag stickar så använder jag alltid trä eller plaststickor på grund av min nickel allergi. Lite trist när allergier ska styra och ställa med ens hobbyer. Tur att det finns stickor i andra material. I framtiden så har jag även tänkt investera i virknålar av trä så jag kan återuppta mitt virkande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar