söndag 30 november 2008

Halsduken är klar


Så jag satte mig igårkväll ner och stickade klart tösens halsduk efter en heldag i Stockholm. Den blev idag testad och godkänd av min dotter.

Jag var bland annat in på Nysta på Luntmakaregatan då jag hoppades på att hitta virknålar i trä som var i storlek 2 samt 2,5 men utan lycka då hon endast hade från storlek 3. Gissar att jag får söka och köpa på nätet. Jag passade i alla fall på att köpa mig nya strumpstickor i storlek 3 då några av mina börjar se ut som bananer.

Fyndade blommor på Hötorget innan stägninsdags. Det vart fyra vackra vaser med blommor här hemma, kostade endast femtio kronor. Inte alls illa tycker jag.

Har idag börjat sticka ett par sockar till min brorson med de nya stickorna. Får se hur mycket tid jag får över att sticka dem. Den ena är redan färdig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar