måndag 2 november 2009

Stickar och stickar...

Ja, jag håller på för fullt med att sticka på min kofta. Det tar sin lilla goa stund, men det är ju lite det som är tjusningen med att sticka tycker jag. Att se något växa fram i ens händer.

I torsdags så for vi iväg till Gotland, där vi hade en underbar dag. På vägen till Nynäshamn så åkte vi förbi en skylt som det stod Garnbod på. Så vi bestämde oss för att se om den var öppen på fredagen när vi skulle åka förbi där igen. Å visst var butiken öppen. En härlig garnbutik som gav mersmak. Så för de som åker förbi Skylten Garnbod i Sorunda (postnr 148 96) rekomenderar jag varmt att titta in till Barbros Garn, där ni finner garnhimlen och en trevlig dam. Jag fyndade två par tippar till mina rundstickor och fyra nystan garn. Jag köpte två nystan Fame trend, samma garn som jag håller på och stickar min kofta i :) Å så kunde jag inte låta bli två härliga färgsprakande nystan knitcol i merinoull. Nystanen knitcol har jag tänkt mig att sticka pulsvärmare i. Så nu känner jag mig än mer motiverad att bli klar med koftan så jag får testa att sticka i det garnet.
Måste även ta mig tid att sätta mig vid symaskinen någon dag och i alla fall sy minst två block till att ha med i block swapen.

2 kommentarer:

  1. Åh, viklet fint garn! Sticka på så att du blir klar med koftan så att du får prova det nya ;)
    Kramis Katarina

    SvaraRadera
  2. Jag har i alla fall börjat på koftans ärmar nu =) Så det går framåt

    SvaraRadera