onsdag 25 november 2009

Lite sytt =)

Köpte på syfestivalen mönster till att sy mobilväskor, eller ja man kan väl ha dem till annat med =) Såhär blev i alla fall mitt första försök till en. Tyget är ett gulligt trikåtyg som jag fått i present. Den har två fack och stängs med kardborreband.

Då min broson fyllt två år så har jag i present sytt honom ett litet förkläde. Hittade på en egen modell och vändsydde. Framsidan blev med Nalle Puh och vänner. Baksidan är ett stadigt lite mörkare mönstrat tyg. Jag gissar att man kanske även kan använda den som framsida även om då stängningen med kardborreband hamnar på fel sida.

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt förkläde! :)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Gud vad duktig du är. Har mammas symaskin till låns. Kanske skall jag våga mig på att sy något till julklapp till någon. Sannolikheten där dock inte så stor att det blir lika bra som för dig.

    Igår hade jag och några vänner pepparkaksbak med husbygge. Jag skall ha nytt bak om 14 dagar och skulle behöva lite tips och inspiration för vad jag skulle kunna göra bättre till nästa gång. Titta gärna in på min blogg heter gladdagboken.se och se vad du tycker.

    Hoppas du får en bra vecka!

    /Lilla a

    SvaraRadera