måndag 23 november 2009

Färgglada pulsvärmare

Så tog jag mig då igårkväll tid till att sticka mig ett par färgglada pulsvärmare av garnet jag köpte hos Barbros Garn i Sorunda. Det var ett lättstickat härligt varmt merinoull garn. Gjorde en enkel rak modell med lite ribbstickning upptill och nertill samt ett hål för tummen. Jag stickade dem bägge samtidigt med magic loop på en rundsticka. Det var kul att testa. Har lite garn kvar som jag inte helt bestämt mig ännu vad jag ska göra med. Men om det får ligga till sig ett tag så brukar det dyka upp projekt där överblivna garner passar in.

2 kommentarer:

  1. Vad fina de blev! Tycker om färgerna, man blir så glad av lite färg i höstmörkret :)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Åh, jag måste fråga hur du gjorde hålen för tummarna? jag har försökt här hela dagen men det blir bara pannkaka av allt och hittar ingen förklaring på nätet.

    Har du lust att förklara så får du gärna skicka ett mail till Mizzemlan@hotmail.com

    Jättefina var dom föresten! :)

    SvaraRadera