torsdag 20 augusti 2009

Äntligen

Efter ett kämpande med väggen, värkande leder och trötthet så gjorde jag igår äntligen färdigt min dotters tröja. Det känns helt underbart. Nu hoppas jag bara att den kommer passa bra och vara varm och go till hösten. Tyvärr så vägrar tösen vara med på bild med tröjan på så den ser lite konstig ut där den hänger på galgen.


För något som man planerat väl när det gäller renovering så är det trots det många gånger saker som är och inte blir riktigt som man hade tänkt sig. Fönstren var helt ruttna vilket vi inte hade räknat med då de sett helt okej ut inifrån och innan vi fick bort fönsterfodren. Där kan jag ju säga att det såg allt annat än okej ut. Så det blev till att leta fönster. Hittade fönster i Gävle som vi köpte och jag renoverade. Så nu kan jag renovera samt sätta in fönster. Tänk vad man kan lära sig på semestern :-) Så allt drog ut på tiden och lusten till allt annat kreativt försvann. Likaså tiden. Men nu har vi en fin vägg med ny fasad, nyrenoverade begagnade fönster och vackert blåmålad vägg. Vi får väl se om vi ger oss på den andra gaveln nästa sommar. Nu har vi i alla fall hela hösten och våren på oss att hitta fönster till den väggen.

Här kan man se skillnaden på hur väggen såg ut och hur väggen blev.

3 kommentarer:

  1. Det var verkligen värt allt slit med renoveringen! Det blev jättefint med de nya fönstrena och nymålade gaveln =)
    Garnet från alanya mönstrar sej självt =) Du..vad glad jag är att du tittar in hos mej då och då =)
    Vilken fin tröja!!! Jag har fått önskemål av min svägerska att sticka en "pippi" tröja men jag vet inte i fall jag vågar mej på det...Det är så mycket större än raggisar, sjalar och vantar... =)kram katarina

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är trevligt att titta in på din blogg då och då. Du skapar många fina saker. Tack för att du tittar in på min blogg då och då. Låter spännande med att sticka en Pippi tröja. De är fina.

    SvaraRadera
  3. Åh, du måste lägga upp det du stickar med det nya blåa garnet som du köpte på nora marken! Väntar med spänning ;)
    Alltid lika kul att se vad du skapar...Allt e sååå fint!!!
    Kram Katarina

    SvaraRadera