söndag 19 juli 2009

Stickar

Mitt finger börjar åter igen bli normalt. Men jag tror jag får hålla mig ringlös ett tag då mina leder inte riktigt vill som jag.

Nu har jag äntligen börjat på ärmen på tösens tröja. Tröjan blir naturvit med en ljusblå och lila rand, bild kommer om/när den blir färdig. Det är första tröjan jag stickat åt henne sedan hon var riktigt liten. Å andra sidan så använder jag nu stickor 4,5 så jag tycker det blir något skapligt fort i alla fall. Jag måste ta kontakt med butiken där jag köpt garnet och mönstret då jag saknar mått som tröjan ska blockas upp till när delarna är färdiga.

Idag satt jag och stickade en del i bilen medans vi åkte 40 mil. Men inte hela vägen då mina leder är lite omedgörliga. Ska försöka vara lite rädd om dem.

Då vi nu även håller på att renovera huset en del utvändigt så vet jag inte riktigt när jag ska hitta tiden. Men å andra sidan så tycker jag det är så roligt och trevligt att handarbeta så jag ska nog hitta tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar