onsdag 15 juli 2009

Fuskpolo till barn

Denna fuskpolo tog jag och stickade till min brorson, då små barn kan vara svåra att få på halsduk ibland. Och så är det smidigare då de inte har en sjal de kan fastna i när de busar runt. Visst är det lite tidigt att tänka på sjalar och fuskpolos i julivärmen. Men jag hade lite långtråkigt så jag stickade slut på lite garnrester. Den blev i alla fall varm och gosig. Ska förhoppningsvis passa. Jag fick på mig den utan problem när jag testade i alla fall. Så kanske den är lite stor trots att den är gjort till en tre till femåring?

Jag har börjat sticka en tröja till min dotter. Men när den blir färdig återstår att se då jag har ett finger som svällt upp och ställer till det en del. Å så har jag ett par strumpor som jag satt igång att sticka på. Var på Upplings i Västerås och fyndade lite garner på rea i lördags.

länk till mönster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar