onsdag 19 maj 2021

Tygkasse

När det blir lite tyg över efter att jag lade upp svägerskans panelgardiner kan det bli återbruk, eller max utnyttjande av gardin. Det blev en övre bård på en tygkasse med hundgardintyget. Gardin-innehavaren blev glad och tyget kom till max användning. Det mörkare tyget är ett möbeltyg jag har en rulle av här hemma, mjukt och stabilt. Passade fint i färg med trycket på gardintyget. Sydde på min egen etikett på kassen, kom på att jag sydde den upp och ner. Då det bara är jag och ni som läser detta som vet om det så fick den vara så.

3 kommentarer:

  1. Man ser ju inget av etiketten! En sån påse vill jag också sy, med bred botten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klippte ut en 2" kvadrat i varje hörn och sydde avskydda hörn. Brukar bli lagom. Vore skönt om denna covid kunde upphöra så vi kunde träffas och ev sylana lite, eller annat handarbete.

      Radera
    2. Gärna! Väntar fortfarande på vaccin.

      Radera