tisdag 18 maj 2021

Bara blockning kvar!

För mitt inre hade jag satt en gräns på att tröjan skulle vara klar inom ett halvår. Det gick lite fortare. Stickningen bara löpte på och jag har på vägen lärt mig att sticka ett ok samt fästa ihop maskorna under ärmarna osynligt. Om det ska vara såhär enkelt måste jag utmana mig själv igen i framtiden. Jag valde att sticka ärmarna parallellt på rundsticka. Då behövde jag inte räkna varv för att höger och vänster skulle bli identiska. Mycket smidigt med Magic loop. Tröjan behöver blockas och sedan är den klar. Jippi!
Blockningen gör att allt faller bättre på plats och den mönsterstickade delen jämnas ut. Léttlopi från Järbo var smidigt att sticka i och ska visst bli mjukare efter blockning. Det ser jag fram emot då det är lite väl rivigt just nu även för mig.

2 kommentarer:

  1. Wow, det har verkligen gått fort! Grattis!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla! Den ligger nu på tork efter att jag blockade den igår kväll.

    SvaraRadera