tisdag 11 maj 2021

Tröja

Nu har det varit tyst här länge. Efter mitt fördjupningsarbete i slöjd på universitetet har jag fått skaparlusten åter. Visst har jag hållt igång lite smått men inget jag publicerat. Nu för att motivera mig själv väljer jag att blogga om mitt idag påbörjade projekt. Sticka en tröja.
Hoppas att bloggandet ger mig drriv att få klart tröjan. Tänker mig sticka en Aftur, ett mönster från Järbo. Jag har valt andra färger än de som är i mönsterbeskrivningen, men jag stickar i samma garn.

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du börjar sticka en tröja! Håller med dig ang. det nya färgvalet, i originalet är allt för "färglös" för min smak.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Rita! Tyvärr inte bästa färgåtergivningen här på sidan ser jag. Det nystan som ser blått ut på min skärm är mer grönaktigt. Ska bli spännande att utmana mig själv att inte ta år på mig att sticka en tröja.

      Radera