lördag 7 mars 2009

Tofflor, tofflor, tofflor....

Ja så har jag då fått färdigt några tofflor. Det blev två par till min dotter och ett par till min brorson. Tofflorna är väldigt trevliga och snabba att sticka då det endast är rätstickning. De lurviga tofforna blev min dotters favorit. Men hon tyckte de blev lite korta i hälen. På tofflorna till min brorson funderar jag på att sätta på Jiffy Grip som jag tidigare köpte från Usa. Annars är det nog stor risk att han halkar ikull. Det är ju en del spring i barnsben :)

3 kommentarer:

  1. Vilka fina tofflor!!!
    De e ju underbara!!!
    Är det egen design eller kan man köpa mönstret någonstans?
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Mönstret är köpt på vanlig butik. Men kommer inte ihåg när det köptes. Mönstret på tofflorna är från Järbo Garn nummer 5-29.

    SvaraRadera
  3. Mysiga, jag är en toffel tjej. Mest tovar jag. Det går så fort. Men snart kan man gå barfota. Säger jag som har en 5 meters snöhög på gården. Hahaha!

    SvaraRadera