söndag 1 mars 2009

Halsduk och gästtofflor


Jag har en tid haft en rosa halsduk som legat halvfärdig. Idag så tog jag tag i saken då jag inte kan ha en massa påbörjat liggandes. Det är skönt när det blir klart. Å andra sidan så har man ju sina perioder då vissa saker är roligare än andra. Hur som helst så är då äntligen halsduken färdig. Den är stickad i ett rosa vitt garn som jag haft liggandes väldigt länge. Det heter Mimosa. Vet inte ens om det tillverkas längre?! Mönstret hittade jag i boken Sticka från Ica bokförlag. Halsduken blev ungegär en och en halv meter. Men då den är rosa och vi inte är riktigt rosa någon av oss här hemma så vet jag inte vad jag ska göra med den. Förhoppningsvis kommer det någon som älskar rosa och vill ha den :)

Jag har även under helgen stickat ett par gästtofflor. De var enkla och snabbstickade. Dessa kommer jag absolut sticka fler utav. Vad det är för garn jag stickat dem i har jag ingen aning om då banderollen runt nystanet var borta. Mönstret på tofflorna är från Järbo Garn nummer 5-29.

3 kommentarer:

  1. Vilka fina tofflor! Gillar färgen!
    / Katarina

    SvaraRadera
  2. Nu har den rosa halsduken äntligen hittat en ägare :) En liten rosa tjej som ville ha den.

    SvaraRadera