lördag 17 oktober 2009

Äntligen...

Ja jag hoppas att det är så min granne känner när hon nu äntligen ska få sin vinprovarväska. För äntligen efter över ett års beslut att sy den så har jag sytt klart hennes väska som hon kan ha sina vinprovarglas i. Väskan är anpassad efter hennes glas så de ska få plats i väskan.

Den är sydd i bredspårig röd manchester, insidan är fodrad med ett mörblått/svartmönstrat tyg, dragkedja med dubbla kläppar som öppnar hela locket på väskan för enkel åtkomst av glasen, mellanlägget i väskan är en tunn skumgummi som ger bra stadga, axelbandet är från en begagnad väska. Jag placerade fästet för axelbanden högt upp på kanten av väskan för jag tyckte väskan blev stabilast på det viset. Som dekoration på väskan så har jag satt fast strassstenar i form av ett vinglas på framsidan av väskan.

Efter många funderingar och sökande efter lämpliga material så är den verkligen äntligen färdig. Den är inget mästerverk men fyller förhoppningsvis sin funktion.

1 kommentar:

  1. Hej

    Går vinprovar väskan att beställa?


    mvh

    Jocum@spray.se

    SvaraRadera