söndag 13 september 2009

Lugnt.. för lugnt

Ja inte kan jag säga annat om mitt handarbetande. Min axel har blivit lite trasig och vill inte som jag vill. Stickar mycket lite just nu på grund av den. Å inte har det blivit någon tid vid symaskinen heller. Ska försöka bli klar med ett par blåa guldglittriga strumpor snart som jag har hållt på med sedan före semestern. Men i mitt huvud så finns det fortfarande en massa saker som jag tänker skapa framöver. Bara min axel blir lite bättre så =)

Ha det gott där ute alla handarbetsvänner. Jag ska ta och titta lite i min tidning 101 ideer tror jag visst det var den hette.

6 kommentarer:

  1. Ta det försiktigt, trasiga axlar tar lååång tid att läka!
    Krya på dej!!!
    Kramis Katarina

    SvaraRadera
  2. Hej!
    I augusti förra året gav du ett svar till loompa på sysidan.se om mönster till ryggsäck, där du bl.a. bifogade en bild från simplicity, mönster 5320. http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?p=95568
    Har själv tänkt att sy en ryggsäck men hittade inget passande mönster, sedan stötte jag på er konversation o tyckte om mönstret väldigt mycket.
    Har försökt att få tag på mönstret ett bra tag nu, men kan dessvärre inte hitta det. Du har möjligtvis ingen länk kvar eller något annat som kan hjälpa till i sökandet??

    tacksam för svar
    //emma hansson

    SvaraRadera
  3. Hej Emma,
    Hittade inte dig på sysidan så jag hoppas du läser här.

    Om du går in på sidan http://www.sewingpatterns.com och i sökrutan skriver 5320SIM så hittar du där mönstret du söker.

    Lycka till

    SvaraRadera
  4. Tack Katarina,
    Jag gör mitt bästa för att ta det lugnt med axeln. Jobbar nu igen och var på massage idag. Fortsätter gå till naprapaten och massage. Vill ju kunna fortsätta jobba och handarbeta i många många år till.

    SvaraRadera
  5. Hur går det med axeln? Blir du något bättre? *hoppas hoppas*

    SvaraRadera
  6. Jag var till sjukgymnasten i måndags. Har nu fått övningar att göra med gummiband. Men hon sa att jag inte skulle ha några förväntningar att bli bra denna sida om årsskiftet :-(

    Men jag har fått klart ett par sockar iaf. Bild å text kommer så snart jag hinner fota dem.

    Skrev ett meddelande i din gb på sysidan idag.

    SvaraRadera