tisdag 25 april 2017

Handväska



På Syfestivalen i våras så såg jag det här glada tyger med Aunty Acid på och kunde inte motstå det. Så härliga pratbubblor på tyget med citat från Aunty Acid och bubbelgumsrosa, så man helt enkelt inte kan låta bli att le. Tyget blev en handväska som min vän fick i födelsedagspresent utav mig. För extra stadga i botten på väskan så har jag skurit till en bit tunn skärbräda som sedan fått ett tygfodral. På undersidan utav väskan så sitter det fyra metallfötter, syns tyvärr inte på någon bild. Det är många fickor på insidan utav väskan i olika storlek och två på utsidan. En alldeles skär dragkedja försluter väskan. Önskar att jag hade haft någon bättre rosa dragkedja, men hade tyvärr inte det hemma. Nästa väska får en grövre dragkedja än denna. Känns inte helt rätt med den jag valde, men hoppas att den kommer fungera. Annars så får hon komma med den och jag får skaffa en annan att sy i.
Mönstret jag använt mig utav är samma som jag 2015 sydde en handväska med katter på, mönster från Lazy Girl Designs. Det kommer att bli fler väskor i denna modell då jag tycker att modellen är i bra storlek. Man släpar inte med sig för mycket grejer i onödan och det nödvändigaste får plats.

Nu hoppas jag att väskan ska glädja min vän i många år framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar