måndag 11 maj 2009

Tiden springer på

Ja tiden har bara försvunnit å jag vet inte om jag fått något kul gjort. Jag har i alla fall stickat klart en spetssjal. Men det kändes motigt att sticka den då mönstret inte var så kul att sticka. Måste blocka sjalen å sedan kommer bild på den.

Jag har köpt mig ett nystan Crisp på min lokala garnbutik. Stod länge och tvekade på om jag skulle köpa ett sådant nystan när jag var på syfestivalen, men då jag då inte kunde bestämma mig så blev det inget då. Nu har jag satt igång med Crispsjalen och den går i rusande fart då det bara är rätstickning.

I helgen har jag och min man rensat och gjort iordning i vår dotters lekrum. Det var verkligen på tiden. Alla blev nöjda med resultatet och det är ju det viktigaste. Ingen mer dator på vardagsrumsbordet på övervåninge, skönt säger jag. Kanske man kan få ordning på allrummet där uppe igen. Behöver bara hitta en lämplig soffa att ersätta den trasiga som står där nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar