söndag 3 maj 2009

Första söndagen i maj

Snart är helgen över. Jag har målat och målat. Blått blir det. Det är fasad jag målar. Stor del av lördagen och söndagen har jag spenderat med att måla det som ska bli vår nya fasad. Ja i alla fall så blir det till kortsidorna av huset i år. Mmmen visst har jag även stickat en del :)

Dessa tofflor har jag gjort till min mamma. Jag tror att hon blir glad och överraskad när hon får dem. De är stickade i garnet NewYork från Marks & Kattens. Då garnet skiftar mellan att vara tunnt och grovt så tyckte jag till en början att det var lite trixigt att sticka i garnet, men till sist gick det bra att sticka i garnet. Tyvärr så blev fotot lite blekt.





En pendlarkomis ska få dessa stickade sockar. De är stickade i samma garn som jag stickade mina i. Hoppas att hon blir nöjd :)






Å så har jag då till sist stickat mig ett par sockar i bomull. De är stickade i garnet Safran från Garnstudio. Nu så blev det helt okej passform och storlek på dessa sockar, tycker jag. Det jag också har ändrat på dessa förutom att jag stickat med tunnare stickor är att jag har stickat en rapport till på skaftet så de blir lite högre.

1 kommentar: