torsdag 5 februari 2009

Förvaring


Jag har ett tag funderat på hur jag ska kunna hålla ordning på mina virknålar och strumpstickor samt annat smått som lätt försvinner i garnväskan. När detta "rör" som tidigare innehöll Lakrisal blev tomt så kom jag på att det kunde ju vara användbart. Nu hittar jag lätt mina virknålar och korta strumpstickor. De längre strumpstickorna får tyvärr inte plats i röret då det endast är 17 centimeter långt. Har tänkt att dekorera röret någon dag här framöver när jag bestämt hur jag vill att det ska se ut. Det jag funderat på är att sätta en bit papper/tapet på eller ett snyggt tyg alternativt linda garn tätt runt röret. Får se vad jag bestämmer mig för.

3 kommentarer:

  1. Lakrisal är ju så gott...
    Jag såg en gammal rör och har tänkt att kopiera idén med en whiskyrör vi har - jag målar den enfärgad och klistrar sen på en gammal bild på en stickande kvinna - en pin-up eller reklambild from 50-talet, eller kanske en klassisk målning.

    SvaraRadera
  2. Det låter som den kommer bli fin.

    SvaraRadera
  3. Lakrisalrören är ju rätt häftiga som de är. Tycker jag :)

    Tycker alltid att det är så roligt att hitta gamla pillerburkar och godisaskar som mormor eller farmor förvarade saker i. Det är så spännande att se hur märken och logotyper har sett ut en gång i tiden.

    SvaraRadera