tisdag 24 februari 2009

Börjar komma igång

Så börjar jag då så smått komma igång lite igen. Byxorna ligger fortfarande som ufo och väntar på att bli fållade så där har inget hänt. På vinprovarväskan har inte heller så mycket mer hänt än att jag håller på att införskaffa allt material jag behöver för att sy den. Det jag har kvar nu att införskaffa är axelrem samt spännen till axelremmen.

Köpte här i helgen ett par färdigsydda veckbandslängder. Tänkte att åh vad skönt att ha ett par snygga gardiner att bara hänga upp. Men ack vad jag hade fel. På ena gardinen så var veckbandet sytt på bak och fram. Så det var bara fram med sprätten och sprätta upp och sy dit den som den ska sitta. Sedan så var ju heller inte gardinerna fållade så då fållade jag dem när jag ändå hade rätt tråd i maskinen. Nu har jag i alla fall fått upp mina nya gardiner i sovrummet.


När jag tittade i min troslåda sist så såg det bra trist ut. Mest en och samma tyg på många utav trosorna. Så när jag köpte gardinerna så hittade jag ett fint rosa jerseytyg. Det har jag idag sytt mig ett par trosor utav. Det kommer bli flera par av den tygbiten :) Jag passade även på att sy ett par ljusblå som jag köpte tyg och spets till för snart två år sedan på syfestivalen i Älvsjö. Mönstret har jag köpt hos LG Sömnad. Jag gillar skarpt hennes mönster och brukar köpa ett varje gång jag är på syfestivalen. Så nu har jag tre olika mönster på underkläder jag köpt av henne. Hoppas att jag hittar något kul mönster vid nästa syfestival i april.

3 kommentarer:

  1. Vilka snygga trosor! Får man lägga in en beställning?

    SvaraRadera
  2. Tja.. jag kan väl testa att sy nåt par om du vill, å se om det är en bra modell till dig :)Det är min favoritmodell på underkläder.

    SvaraRadera
  3. Åh, det vore jättesnällt!

    SvaraRadera