tisdag 20 september 2016

Tygkasse

Efter att ha lagat mina mjukisbyxor så blev jag sugen på att sy något litet. Det blev en tygkasse. Tyget eller tygerna ska jag väl säga är stuvar möbeltyg fyndat i Lindesberg för många år sedan. Den ena sidan av kassen blev åt lila hållet medan den andra går mer åt orange. Hoppas den kommer falla någon i smaken. Tyvärr dålig färg på bilden då den är fotad på kvällen med paddan. Även denna sydd med både långa och korta handtag. Då jag har några fler stuvar liggandes så kommer det säkerligen att bli fler tygkassar av stuvar framöver. Nallar har jag ju för många år sedan sytt av min lilla hög av stuvar. Kanske blir det någon mer sådan. Om någon har bra förslag på vad man kan tänkas sy av blankt möbeltyg i mindre bitar mottages gärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar