måndag 19 september 2016

Hundtäcke

Frusna Viggo behövde ett nytt täcke då han vuxit och jag fick för första gången någonsin äran att försöka mig på att sy det. Jag hämtade inspiration från hans numer för korta täcke. Viggo ställde snällt upp och mannekänga i sitt nya täcke. Insidan är i fleece från Jysk och utsidan i ett lapptäckstyg från Ohlsons tyger, kragen fick bli i ett komönstrat tyg som låg i mina gömmor. För att han ska synas ordentligt i mörkret så är bandet i reflextyg, två smala reflexer framtill och en större applikation i form av en tass på var sida om täcket. Första gången jag använt mig utav reflextyget jag fick från min man för ett tag sedan. Nöjd med mitt första försök och hoppas att det ska komma till användning när dagarna blir svalare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar