fredag 24 februari 2012

Neonmössa klar =)

Tösen hittade ett neonorange garn på Syfestivalen, som hon bara absolut ville ha en mössa i. Sagt och gjort här är resultatet. En enkel ribbad mössa stickad i Svarta fårets garn Freja. Jag stickade mössan och hon gjorde själv tofsen till. Mössan är lite längre i modellen då hon inte önskade en som slutade uppe på huvudet. Tofsen hänger lite snyggt där bakom när hon har den på sig. Minns inte vilken handlare vi köpte garnet av men såg att det var fler som hade dessa neonfärgade garner. Tyvärr så återger inte bilden så bra den intensiva neon orange färgen. Återstår att se om den blir välanvänd eller ej. Hon gillar de här mössorna som har en riktig pälsboll men tycker som jag att det är sjukt att föda upp ett djur enbart för pälsens skull och inget annat. Var ju en del skriverier om dessa pälsbolls mössor härom året.

Köpte ju även som sagt en del andra garner p
å Syfestivalen. Däribland dessa opalgarn som jag tycker matchar varandra kul. Tanken är att det ska bli ett par vante Karin när de blir klara. Vet inte om jag kanske ska överraska tösen med att sticka dem till henne. Får se om och när de väl blir färdiga.
Fortsätter som vanligt med mina rundstickor i tr
ä från KnitPicks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar