söndag 11 april 2010

Lite påsk

Ett tag sedan jag bloggade sist.

Till påsken så sydde jag två påsar till mina brorsöner i vilka jag lade påskgodiset och lite strumpor. Sydde enkla påsar som jag gjorde
tryck på med textilfärg. Påsarna uppskatades då barnen gillar att lägga diverse prylar i påsar.

Till svärmor så hade jag köpt en blomma men då den såg lite ensam ut så sydde jag en kruka som jag quiltade. Satte i en plastpåse i den innan jag sedan satte i blomman. Det blev en uppskattad påskpresent.

4 kommentarer:

  1. Hej! Jag tänkte börja sy kläder igen, eller rättare sagt återuppta intresset jag fick hos ”världens bästa slöjdlärare”, enligt mig själv.
    Jag tänkte börja med ett par mysbyxor, då jag vet att det är relativt enkelt, dels att sy och dels att få rätt storlek.
    Så tänkte mest undra ifall du kanske har något bra mönster att sy efter som du kan maila? Eller något annat relativt enkelt plagg.
    Jag skulle bli väldigt tacksam!
    Med vänlig hälsning Lina

    Lina-sand@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Vilken fin kruka :) Älskar färgen...o spetsen... Kramisssssss

    SvaraRadera
  3. Hej Lina,
    Vet inte om jag har något toppen mönster. Vet heller inte om det är vuxen eller barn mjukisar du tänkt dig att sy. Vuxenmjukisar har jag aldrig sytt efter mönster utan bara mätt på personen och sedan ritat upp ett mönster, detta trots total avsaknad av kunskap av mönsterkonstruktion. När det gäller barnmjukisar så kan jag varmt rekomendera tidningen Ottobre. Många bibliotek har både tidningar och böcker med mönster. Å så ett sista tips är att du ritar av ett favoritplagg, tex ett par mjukisar eller någon top kanske?! Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket Katarina =)
    Kram

    SvaraRadera